Hola!
Avui parlaré de les competències més importants de la UNESCO i de la ISTE.
Per viure plenament en societat al segle XXI cal que els nens i nenes, i també els adults, adquireixin diverses competències relacionades amb l'ús de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC).
L'estudiant, amb el suport de les TIC, podrà gestionar millor la informació i comunicar-se amb els docents i amb altres estudiants per aprendre, treballar col·laborativament i transformar aquestes interacions en coneixement. Més tard, com a professional competent digitalment, trobarà en les TIC un mitjà facilitador en l'exercici de la seva professió.
Darrerament s'han publicat diversos documents que marquen les directrius sobre quines haurien de ser les competències TIC dels docents. En els que em centraré son els de la UNESCO i la ISTE.
A continuació afegeixo una presentació per explicar els trets més importants de les Competències de la UNESCO i la ISTE sobre els docents:
La finalitat de la UNESCO és harmonitzar la formació de docents amb els objectius nacionals en matèria de desenvolupament. Per desenvolupar aquests Estàndards es van definir tres factors de productivitat: aprofundir en capital (capacitat dels treballadors per utilitzar equips més productius que versions anteriors d'aquests); millorar la qualitat del treball (força laboral amb millors coneixements, que pugui afegir valor al resultat econòmic ); i innovar tecnològicament (capacitat dels treballadors per crear, distribuir, compartir i utilitzar nous coneixements).
Amb tots els documents que hem llegit, a classe, els vam dividir per parts i cadascú havia de fer Tuïts de la part en la que es centrava i vam marcar-los amb el hashtag de #GITIC1M per poder-los posar en comú. Aquí us deixo alguns dels Tuïts que vaig fer sobre la ISTE:
Bon nadal a tots!
No hay comentarios:
Publicar un comentario